النتائج 1 إلى 8 من 8
    الصورة الرمزية coolhero
    coolhero غير متواجد حالياً عضو المتداول العربي

افتراضي الاخوة مبرمجى المؤشرات تعديل ضرورى

الاخوة الكرام مبرمجى المؤشرات ممكن تعديل المؤشر المرفق ليعمل على كل الفريمات فهو حاليا يعمل على شارت الساعه وعند الذهاب الى اى شارت آخر تظل اشاره الساعه هى على الشارت اود عند الذهاب للنصف مثلا او الربع او الاربع ساعات ان يتغير المؤشر لحساب اشارته على الشارت الموجود عليه انا كان ذلك ممكن
    الملفات المرفقة الملفات المرفقة

الصورة الرمزية coolhero

افتراضي رد: الاخوة مبرمجى المؤشرات تعديل ضرورى

اقتباس المشاركة الأصلية كتبت بواسطة coolhero مشاهدة المشاركة
    الاخوة الكرام مبرمجى المؤشرات ممكن تعديل المؤشر المرفق ليعمل على كل الفريمات فهو حاليا يعمل على شارت الساعه وعند الذهاب الى اى شارت آخر تظل اشاره الساعه هى على الشارت اود عند الذهاب للنصف مثلا او الربع او الاربع ساعات ان يتغير المؤشر لحساب اشارته على الشارت الموجود عليه انا كان ذلك ممكن
    يا اخوانى يا متخصصين فى المؤشرات نسينى ليه والله انا مكسوف اطلب من مستر دولار يكفى عليه اللى شايفه فى مواضيع تانيه
    فينك اخ 101
    تقبلوا تحياتى

الصورة الرمزية 101
    101
    101 غير متواجد حالياً عضو اللجنة الاستشارية سابقاً

اخوي المؤشر شغال على جميع الفريمات
    وكل فريم له قرائه مختلفه

الصورة الرمزية coolhero

اقتباس المشاركة الأصلية كتبت بواسطة 101 مشاهدة المشاركة
    اخوي المؤشر شغال على جميع الفريمات
    وكل فريم له قرائه مختلفه
    والله يا اخى شككتنى فى نفسى المؤشر عندى مفهوش اى اعدادات تخلينى اشغله بالشكل دا وكمان لو بصيت على اشارته على كل الفريمات هتلاقى كل الاشارات فى نفس المكان لا تتغير تروح على اليومى فى نفس المكان اللى على الساعه اللى على الدقيقه انا عاوز حسب المعادله بتاعته انه يظبت نفسه على كل فريم هو موجود عليه هل دا ممكن
    انا عارف انى بتعبك ولكن لعل وعسى ان يأتى مجهودك بالخير
    تقبل تحياتى وتقديرى

الصورة الرمزية 101
    101

طيب
    علشان بس تقتنع ان كل فريم له قيمه مختلفه في المؤشر
    وضعتلك قيمه المؤشر في ركن الشاشه
    وغير في الفريمات وشوف قراءة كل فريم

على فكره
    من اعدادات المؤشر في TrendSpan_inDays
    تم اختيار 5 دلاله على ايام الاسبوع
    غير واختار 24 مثلاً بس استخدم فريم اقل من الساعه مثلاً 15 دقيقه

تقبل تقديري
    آخر تعديل بواسطة 101 ، 20-11-2010 الساعة 10:43 PM

الصورة الرمزية coolhero

طيب معلش اخوى اغلبك معى فى المرفقات احد ابداعاتك مؤشر انت عملته يسبت قيمه مؤشر البولينجر على اى شارت مثلا لو حددت له شارت الاربع ساعات وروحت للساعه هتفضل قيمه الاربع ساعات هى الظاهر ومع هذا لو حطيت قيمه له تظهر فى الشارت اظن انها ستتغير مع كل شارت تذهب له ولن تكون ثابته وجرب وقولى رايك عاوز اتأكد من نقطه ان الشموع نفسها سوف تعطى قيم متغير للمؤشر الثابت بسبب ان الساعه ساعه والنص شمعتين للساعه والربع اربع شمعات والخمسه 20 شمعه
    اما انا كان سؤالى ان الشمعه لما تقطع الخط بتكون الاشاره واحده فى كل الشارتات وانا فهمتها دلوقتى ليه
    ومن كلامك بارك الله فيك وجعله الله فى ميزان حسناتك
    السبب ان النسبه الذهبيه دى بتنحسب على مده معينه وبالتالى القطع هيكون ثابت فى كل الشارت
    وانا لما احب اغير حاجه زى منا عاوز يا اما اغير النسبه اللى بيقيس عليها المؤشر او اغير المده
    ودا خلانى سهران طول الليل وطلعت منها بحاجه تحفه بارك الله فيك هتعرض ليها فى موضوعى دعوه للنقاش لما يجى الدور على المؤشر دا بارك الله فيك وبالفعل استفدت من المناقشه معاك واستفدت من طول بالك عليا
    تقبل تحياتى وودى وتقديرى

الصورة الرمزية 101
    101

اقتباس المشاركة الأصلية كتبت بواسطة coolhero مشاهدة المشاركة
    طيب معلش اخوى اغلبك معى فى المرفقات احد ابداعاتك مؤشر انت عملته يسبت قيمه مؤشر البولينجر على اى شارت مثلا لو حددت له شارت الاربع ساعات وروحت للساعه هتفضل قيمه الاربع ساعات هى الظاهر ومع هذا لو حطيت قيمه له تظهر فى الشارت اظن انها ستتغير مع كل شارت تذهب له ولن تكون ثابته وجرب وقولى رايك عاوز اتأكد من نقطه ان الشموع نفسها سوف تعطى قيم متغير للمؤشر الثابت بسبب ان الساعه ساعه والنص شمعتين للساعه والربع اربع شمعات والخمسه 20 شمعه
    اما انا كان سؤالى ان الشمعه لما تقطع الخط بتكون الاشاره واحده فى كل الشارتات وانا فهمتها دلوقتى ليه
    ومن كلامك بارك الله فيك وجعله الله فى ميزان حسناتك
    السبب ان النسبه الذهبيه دى بتنحسب على مده معينه وبالتالى القطع هيكون ثابت فى كل الشارت
    وانا لما احب اغير حاجه زى منا عاوز يا اما اغير النسبه اللى بيقيس عليها المؤشر او اغير المده
    ودا خلانى سهران طول الليل وطلعت منها بحاجه تحفه بارك الله فيك هتعرض ليها فى موضوعى دعوه للنقاش لما يجى الدور على المؤشر دا بارك الله فيك وبالفعل استفدت من المناقشه معاك واستفدت من طول بالك عليا
    تقبل تحياتى وودى وتقديرى
    اول شي مؤشر الفريمات المتغيره الذي حضرتك وضعته مش من تصميمي ده حصلنه في النت ورفعته للاخوان

بالنسبه لوضع قيمه له على الشارت تم
    ولاحظت الاتي
    الفريم المختار والفريمات الاقل منه لها نفس القيمه
    والفريمات الاكبر لها نفس القيمه وهذا شي طبيعي لان من المفروض عدم قراءه المؤشر
    هذا بالنسبه للبولنجر

بالنسبه لمؤشر الاخ نادر

ياريت ترفق النسخه الاصليه اذا كانت لديك
    لاني حاسس ان المؤشر فيه متغيرات غير منطقيه

الصورة الرمزية coolhero

اخى بارك الله فيك وعلى مجهودك
    بالنسبه للمؤشر النسخه اللى وضعتها هى دى النسخه الوحيده عندى
    بالنسبه للمتغيرات انا ما افهم فيها كل اللى اعرفه انه مبنى على احتساب النسبه الذهبيه بتاعت الفيبوناتشى
    على العموم لو عرفت حاجه جديده فيه تساعدنا على التفكير ياريت تطرحها انما انا استفدت من مناقشتك القيمه فى تغير الزمن اللى بيحسب عليه وعملته على خمس دقايق وعلى 45 دقيقه وحطيتهم على شارت الدقيقه حاجه سكر تنفع فى الاكسبلانج بس محتاجه طبخه كويسه وشويه مخمخه لو وصلت لحاجه هحطها فى موضوعى دعوه للمناقشه
    بارك الله فيك
    تقبل تحياتى وشكرى لشخصك الكريم

1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15 16 17