النتائج 1 إلى 5 من 5
    الصورة الرمزية thecreativex
    thecreativex غير متواجد حالياً عضو نشيط

افتراضي ممكن حد يفهمنى مشكلة توقيت البرامج و اى البرامج اصح مع مؤشر الfipo pivots ؟

السلام عليكم
    لو سمحتم انا مش فاهم مشكلة توقيت برنامج ميتا تريدر و الاغلاقات
    عايز اعرف التوقيت الصح بيتحسب ازاى و على اى برنامج و لو التوقيت الشتوى اتغير يكون التعديل فين
    و هل الاغلاقات بتاثر على مؤشرات البيفوت و مؤشر fipo pivots خاصة لانة بالنسبة لى مؤشر مهم جدا و محتاج يكون فى منتهى الدقة فى احتساب الدعم و المقاومة
    و الف شكر

الصورة الرمزية أبو عمران
    أبو عمران غير متواجد حالياً عضو نشيط

افتراضي رد: ممكن حد يفهمنى مشكلة توقيت البرامج و اى البرامج اصح مع مؤشر الfipo pivots ؟

و عليكم السلام و رحمة الله و بركاته

بالنسبة لمؤشر البايفوت أيا كان و الكماريلا أحسن البرامج هي التي إفتتاحها مع سوق سيدني و إغلاقها مع إغلاق السوق الأمريكي و هو ما يوافق الساعة ال 10 جرينتش، و من هذه البرامج أو المنصات عندك FXDD , windsor, Altrade
    أخي كريتاتيف ممكن معرفة ما هي هذه الاهمية التي تجدها في هذا المؤشر إن أمكن؟؟؟

الصورة الرمزية thecreativex
    thecreativex غير متواجد حالياً عضو نشيط

افتراضي رد: ممكن حد يفهمنى مشكلة توقيت البرامج و اى البرامج اصح مع مؤشر الfipo pivots ؟

اقتباس المشاركة الأصلية كتبت بواسطة أبو عمران مشاهدة المشاركة
    و عليكم السلام و رحمة الله و بركاته

بالنسبة لمؤشر البايفوت أيا كان و الكماريلا أحسن البرامج هي التي إفتتاحها مع سوق سيدني و إغلاقها مع إغلاق السوق الأمريكي و هو ما يوافق الساعة ال 10 جرينتش، و من هذه البرامج أو المنصات عندك FXDD , windsor, Altrade
    أخي كريتاتيف ممكن معرفة ما هي هذه الاهمية التي تجدها في هذا المؤشر إن أمكن؟؟؟
    الف شكر ليك اخ ابو عمران انا كده فهمت الحمد لله و حنزل برنامج windsor لان fxdd بقت 5 ارقام عشرية
    بالنسبة للمؤشر هو مؤشر دعم و مقاومة 3 مستويات دعم و 3 مستويات مقاومة و خط البيفوت و انا عايزة دقيق لان الاغلاق ممكن يكون خاطىء لان المؤشر يعتمد على الاغلاقات اليومية على فريم اليومى
    بالنسبة لاهمية المؤشر هو بالنسبة لى مساعد لو اشارة قوية شراء من دعم منه بيطمنى اكتر لكن انا مش بستخدم المؤشر لوحدة اطلاقا يعنى هو جيد للتدعيم مع العلم ان ممكن فى رالى يخترق جميع المقاومات مثلا فارجو الحذر
    المؤشر فى المرفقات و اتمنى تستفيد منه و يا ريت تقولى ايه اخر اخبار مؤشر دعم و مقاومة الوافى
    الملفات المرفقة الملفات المرفقة

الصورة الرمزية عملات 2010
    عملات 2010 غير متواجد حالياً عضو المتداول العربي

مثل رالي الكيل اخترق الجميع بدون استثناء على الكامريلا

الصورة الرمزية أبو عمران
    أبو عمران غير متواجد حالياً عضو نشيط

اقتباس المشاركة الأصلية كتبت بواسطة thecreativex مشاهدة المشاركة

الف شكر ليك اخ ابو عمران انا كده فهمت الحمد لله و حنزل برنامج windsor لان fxdd بقت 5 ارقام عشرية
    بالنسبة للمؤشر هو مؤشر دعم و مقاومة 3 مستويات دعم و 3 مستويات مقاومة و خط البيفوت و انا عايزة دقيق لان الاغلاق ممكن يكون خاطىء لان المؤشر يعتمد على الاغلاقات اليومية على فريم اليومى
    بالنسبة لاهمية المؤشر هو بالنسبة لى مساعد لو اشارة قوية شراء من دعم منه بيطمنى اكتر لكن انا مش بستخدم المؤشر لوحدة اطلاقا يعنى هو جيد للتدعيم مع العلم ان ممكن فى رالى يخترق جميع المقاومات مثلا فارجو الحذر
    المؤشر فى المرفقات و اتمنى تستفيد منه و يا ريت تقولى ايه اخر اخبار مؤشر دعم و مقاومة الوافى
    لا شكر على واجب أخي الحبيب، و شكرا جزيلا على المؤشر و أنا كذلك أستعمله و على FXDD و بيعمل طبيبعي أما بالنسبة لمؤشر الوافي فبيعمل كويس المهم هو أن تعرف الاتجاه هو أساس طريقة الوافي

اقتباس المشاركة الأصلية كتبت بواسطة عملات 2010 مشاهدة المشاركة
    مثل رالي الكيل اخترق الجميع بدون استثناء على الكامريلا
    إيه نعم الكيبل كسر جميع الدعوم الرقمية و لكن عند مؤشر الوافي و قف عند المستوى المقاومة الثالث و إن شاء الله بيعه من هناك نحصل على 70ن و لكن اليوم الجمعة و هذا صعب الان، و يوم الاثنين يكون هو الفاصل