صفحة 8 من 78 الأولىالأولى ... 2345678910111213141858 ... الأخيرةالأخيرة
النتائج 106 إلى 120 من 1170
    الصورة الرمزية doctortablet
    doctortablet غير متواجد حالياً عضو نشيط

اقتباس المشاركة الأصلية كتبت بواسطة مصطفى خالد مشاهدة المشاركة

السلام عليكم

ليه انت مفترض ان فى هجوم هايحصل ؟؟

لو ليك طريهق واضحه و ثابته و لما تكسب تقول كسبت و لما تخسر تقول خسرت
    محدش هايقدر يهاجمك

لنما لو قعدت تتوه الناس و تقول انا صح و تطلع مبررات
    الناس هاتزهق و تهاجم موضوعك

اهلا وسهلا بالزميل الفاضل

الحقيقة انا مش مفترض حصول هجوم لانه المنطقي انه يحصل ، وقد تعرضت له في اماكن كثيرة في غير هذا المنتدى ، ولا اخفي عليك اني استفيد من المهاجمين ، لان الذهب بيصقل بالنار ، هي يمكن رؤية فلسفية بعض الشيء بس الناس مختلفة في تفكيرها ، ومعنى كلام حضرتك ان معيار القبول والرفض هو الربح والخسارة فقط .

انا عادي جدا زيي زي اي متداول باربح واخسر ، وفكرت اكثر من مرة في ترك هذا المجال كله ، ممكن اكون بارع جدا في التدريس والتقنين والبحث وفاشل جدا في التطبيق ، فربنا تبارك وتعالى دبر لكل انسان دورا يلعبه ومنحه امكانيات تهيئه للقيام بدور هو مسخر لتأديته .

ايضا في حديثي عن المهاجمين لا ادعي انني لا أتأثر ، فقد كنت استاء كثيرا لما الاقي واحد فاتح موضوع جميل ومتميز ويدخل واحد يهد له كل شغله وتعبه ويخرج صاحب الموضوع بلا رجعة

فتوقعاتي هي ان المهاجمين هيظهروا هيظهروا بس لسة يمكن الوقت ما بلغش مرحلة التربيع ، واوعد حضرتك انهم هيظهروا ولو ما ظهروش يبقى اكيد فيه حاجة غلط وطبعا دي وجهة نظر ليس اكثر

الصورة الرمزية a.haider
    a.haider غير متواجد حالياً عضو المتداول العربي

اقتباس المشاركة الأصلية كتبت بواسطة doctortablet مشاهدة المشاركة

الحقيقة انا مش مفترض حصول هجوم لانه المنطقي انه يحصل ، وقد تعرضت له في اماكن كثيرة في غير هذا المنتدى ، ولا اخفي عليك اني استفيد من المهاجمين ، لان الذهب بيصقل بالنار ، هي يمكن رؤية فلسفية بعض الشيء بس الناس مختلفة في تفكيرها ، ومعنى كلام حضرتك ان معيار القبول والرفض هو الربح والخسارة فقط .

انا عادي جدا زيي زي اي متداول باربح واخسر ، وفكرت اكثر من مرة في ترك هذا المجال كله ، ممكن اكون بارع جدا في التدريس والتقنين والبحث وفاشل جدا في التطبيق ، فربنا تبارك وتعالى دبر لكل انسان دورا يلعبه ومنحه امكانيات تهيئه للقيام بدور هو مسخر لتأديته .

ايضا في حديثي عن المهاجمين لا ادعي انني لا أتأثر ، فقد كنت استاء كثيرا لما الاقي واحد فاتح موضوع جميل ومتميز ويدخل واحد يهد له كل شغله وتعبه ويخرج صاحب الموضوع بلا رجعة

فتوقعاتي هي ان المهاجمين هيظهروا هيظهروا بس لسة يمكن الوقت ما بلغش مرحلة التربيع ، واوعد حضرتك انهم هيظهروا ولو ما ظهروش يبقى اكيد فيه حاجة غلط وطبعا دي وجهة نظر ليس اكثر
    يا حبى الناس مش بتهاجم لعداوة بينها وبينك ولا علشان فى ثأر قديم
    بس دى نصيحة لوجة الله
    حاول قبل ما تشرح و تفسر تعمل باك تست 3 سنين كدا وله حاجة .... لايام الانهيارات وايام التذبذب وايام الهدوء العادى ... وشوف كدا

الصورة الرمزية مصطفى خالد
    مصطفى خالد غير متواجد حالياً عضو نشيط

يا صديقى المقياس الوحيد فعلا المكسب و الخساره
    لان المجال ده احنا داخلينه للمكسب و الخساره قط

و حقيقى ( مع احترامى ليك ) لم اجد اى ورشه تتحدث بالفلك ناجحه
    و اعتقد ان زيى زى كتير مش وتثقين فيها
    و انا من اشد العارضين لمثل تل المواضيع

لكن مثلا موضوع زى موضوع حماده سلام اراه جيد رغم انه غير منطقى بالنسبه ليا
    بس بيكسب و ليه محبينه
    فمش بناقشه على العكس حاولت اتعلم طريقته
    لانى مش بهاجم او بنتقد و خلاص
    توقيع العضو
    409068

اقتباس المشاركة الأصلية كتبت بواسطة a.haider مشاهدة المشاركة
    ما شاء الله قرأت الصفحات اللى فاتت وبسم الله ماشاء الله كل الناس بتشكر ... حاجة قوية جدا ماشاء الله

بس سؤال ع جنب كدا
    لما الباوند فى 2008 هبط حوالى 6000 نقطه فى 5 شهور

بالنسبة للشهور دى القمر كان فيها محااااااااااق بقى وله كانت الدنيا مغيمه ....
    مع كامل احترامى لشخصك ... انا مش مقتنع وبلا كلمه من الكلام دا

أهلا أهلا ومرحبا

فينك يا راجل يا طيب يا سكرة انا كنت بأدور عليك

أشكرك شكرا جزيلا على هذا الاعتراض ، وهو اعتراض جميل يمكن ما يهمكش اجابته ما دمت مش مقتنع ، بس علشان خاطر الناس المقتنعة واللي مصدقين الكلام اللي باكتبه يا ريت حضرتك تحددي تاريخ يوم بالتحديد علشان ابدأ الرد والتوضيح للي مصدقين اللي باكتبه انطلاقا من التاريخ الذي تحدده علشان تكون تحليلاتي لهم واضحة ومحددة وما ندخلش اي صورة من صور التلاعب بالالفاظ او المغالطات التاريخية .

ولك مني كامل الشكر والتحية

يا حبى الناس مش بتهاجم لعداوة بينها وبينك ولا علشان فى ثأر قديم
    بس دى نصيحة لوجة الله
    حاول قبل ما تشرح و تفسر تعمل باك تست 3 سنين كدا وله حاجة .... لايام الانهيارات وايام التذبذب وايام الهدوء العادى ... وشوف كدا
    سيدي الفاضل انا لا اعرف احدا هنا ولا يعرفني احد بصورة شخصية لكي يكون هناك ثأر او ما شابه لا سمح الله

اما عن الباك تيست فالحقيقة هو معمول لما يزيد عن الستين سنة ، والشارتات موجودة وواضحة جدا من ايام جان و قد توفي سنة 1955 وهي مليئة في الكتب وكثيرة جدا ، لو حضرتك صادق وعندك الرغبة الحقيقية هاوري حضرتك كل الباكتيست المعمول وهو شيء مبهر ورائع للغاية ، وممكن نعرضه للزملاء .

كمان فيه عندنا تفسيرات فلكية جبارة ومؤكدة لايام الانهيارات و دي ان شاء الله سأذكرها للزملاء المتابعين لتنبيههم الى الاوقات اللي ممكن يحصل فيها انهيارات يعني بفضل الله الموضوع له اساسات وباكتيست وعلم احصاء مطبق ودراسات بما يزيد عن الخمسين سنة .

شكرا لمداخلتك القيمة .

اقتباس المشاركة الأصلية كتبت بواسطة مصطفى خالد مشاهدة المشاركة

يا صديقى المقياس الوحيد فعلا المكسب و الخساره
    لان المجال ده احنا داخلينه للمكسب و الخساره قط

و حقيقى ( مع احترامى ليك ) لم اجد اى ورشه تتحدث بالفلك ناجحه
    و اعتقد ان زيى زى كتير مش وتثقين فيها
    و انا من اشد العارضين لمثل تل المواضيع

لكن مثلا موضوع زى موضوع حماده سلام اراه جيد رغم انه غير منطقى بالنسبه ليا
    بس بيكسب و ليه محبينه
    فمش بناقشه على العكس حاولت اتعلم طريقته
    لانى مش بهاجم او بنتقد و خلاص
    أقدر لحضرتك كل هذا و اوافقك الرأي فيه لأني في يوم من الايام كنت زي حضرتك كدة تمام

كل ما اتمناه وارجوه من الله ان تجد حضرتك والزملاء ضالتكم في هذا الموضوع

اقتباس المشاركة الأصلية كتبت بواسطة mmavtv مشاهدة المشاركة
    السلام عليكم اخي الكريم وكل زوار موضوعك

تحياتي لك ياغالي علي كرمك في سرد مثل هذه المواضيع لافادة اخوانك في اتخاذ القرار

اتشرف بان اكون متابع لموضوعك من اوله واسمح لي ان اسالك ما هي المراجع التي تنصح به اخوانك بان يبداو بها للتعمق في الموضوع

فانت فرصه لنا لكي نتعلم علم جديد فعندما نسال احد الاخوه عن المراجع وبدايه الخيط اما تجاهل السؤال او الانشغال في الردود علي الاخرين
    تحياتي لك

أهلا وسهلا ومرحبا بك

شوف يا سيدي

حضرتك تروح موقع ال 4shared

وفيه موقع جبار كمان هو ال

filecrop

المواقع دي هتلاقي فيها كتب كتير جدا لكتاب كثيرين هأكتب لحضرتك اسماءهم فممكن تبحث بالاسم فقط

وعموما اسهل حاجة وافضل حاجة تبدأ بيها كتب Mikula Patrick - Gann's Scientific Methods Unveiled

هأدي حضرتك لستة باسماء اشهر وافضل من كتب في هذا المجال ولو اردت كتابا بعينه وتعذر عليك فأخبرني لعله يكون لدي

ولا تنسانا بصالح دعائك

Larry Williams

Krausz, Robert

Jeanne Long

Bayer, George

Daniel Fererra

Zimmel, M

Sepharial

والراجل ده كتب بالعبيط في حساب الجمل وال Numerology

Pesavento, Larry

Jensen, L.J

Jenkins, M

وما تنساش كتب استاذ هذا العلم

Gann, W.D

الصورة الرمزية foxyhakers1
    foxyhakers1 غير متواجد حالياً عضو نشيط

سيدي الفاضل انا لا اعرف احدا هنا ولا يعرفني احد بصورة شخصية لكي يكون هناك ثأر او ما شابه لا سمح الله

اما عن الباك تيست فالحقيقة هو معمول لما يزيد عن الستين سنة ، والشارتات موجودة وواضحة جدا من ايام جان و قد توفي سنة 1955 وهي مليئة في الكتب وكثيرة جدا ، لو حضرتك صادق وعندك الرغبة الحقيقية هاوري حضرتك كل الباكتيست المعمول وهو شيء مبهر ورائع للغاية ، وممكن نعرضه للزملاء .

كمان فيه عندنا تفسيرات فلكية جبارة ومؤكدة لايام الانهيارات و دي ان شاء الله سأذكرها للزملاء المتابعين لتنبيههم الى الاوقات اللي ممكن يحصل فيها انهيارات يعني بفضل الله الموضوع له اساسات وباكتيست وعلم احصاء مطبق ودراسات بما يزيد عن الخمسين سنة .

شكرا لمداخلتك القيمة .
    تابع يا اخى فنحن نعلم مدى صدق هذا العلم ولا تلتفت للنقاد

الصورة الرمزية السديري
    السديري غير متواجد حالياً عضو المتداول العربي

يضا في حديثي عن المهاجمين لا ادعي انني لا أتأثر ، فقد كنت استاء كثيرا لما الاقي واحد فاتح موضوع جميل ومتميز ويدخل واحد يهد له كل شغله وتعبه ويخرج صاحب الموضوع بلا رجعة

اخي الفاضل

انت فقط كمل جميلك ولا تهتم لاي شي اخر

فقط اعطنا بما لديك ونحن نحكم من خلال التطبيق النظري والعملي..ولا تلتفت الى النقاد

ولدي طلب اخر ...تجنب الحديث عن ذكر التوراة او الانجيل او الهندوس

فقط ضع اشياء علمية فأنت تعلم ان اشخاص قد يكون لديهم ضعف الوازع الديني وقد يتأثرون بكلام الاديان الاخرى

اعرف انك سوف تكون حذراً لكن للاحتياط احببت ان اذكرك

بالتوفيق ان شاء الله
    آخر تعديل بواسطة السديري ، 30-01-2012 الساعة 02:23 AM

ما شاء الله قرأت الصفحات اللى فاتت وبسم الله ماشاء الله كل الناس بتشكر ... حاجة قوية جدا ماشاء الله

بس سؤال ع جنب كدا
    لما الباوند فى 2008 هبط حوالى 6000 نقطه فى 5 شهور

بالنسبة للشهور دى القمر كان فيها محااااااااااق بقى وله كانت الدنيا مغيمه ....
    مع كامل احترامى لشخصك ... انا مش مقتنع وبلا كلمه من الكلام دا
    طبعا انا رجعت للشارتات علشان أشوف انا نصاب او ايه الحكاية بالظبط ، ودون الخوض في تفاصيل كثيرة أقول لمن يحب التأكد اننا نرجع للتواريخ التي حصلت فيها انهيارات تاريخية سنة 1929 و سنة 1987 وسنة 1997

وانا اخترت على الباوند تاريخ 14 يونيو سنة 2008 كاعتباره نقطة بداية انهيار الباوند

كل اللي هاقوله حاليا هو ان يوم 18 يونيو سنة 2008 هو يوم بدر اي بفارق اربعة ايام تقريبا عن موعد الانهيار

المطلوب هو الرجوع للانهيارات التاريخية في السنين التي ذكرتها وسنجد انها حصلت تقريبا في نفس الوقت ، وأثناء تداولاتنا بإذن الله سأنبهكم لمثل هذه التواريخ و سنعرفكم قاعدة حسابها ، فاللي يحب يعرف يستمر معنا واهلا بالجميع

الصورة الرمزية brgs
    brgs غير متواجد حالياً عضو المتداول العربي

شكرا لمداخلتك القيمة .
    يا دكتر ولا يهمك اي انتقاد كلنا معاك في هذا العلم العضيم جدا جدا جدا
    ومن يعترض ان يتعلم مثل هذه العلوم تاكد انه في يوم من الايام سيندم
    وسيعود يقرا متل هذه المواضيع لوحده وبدون ما يسئل ولا يناقش وعلى الصامت ....
    وسيعلم حينها مدى قوه هذا العلم الجميييييييل
    الله يقدرك يا باشا وتشرحلنا شرح مبسط
    لانه في اشياء كثييييييييييييييييييييييييييييير مبهمه بنسبه لي
    ولكن انا عارف مع المده والمثابره راح نفهم كل اشي
    انا عم بلخص في الموضوع .... وكل ما اتحط مشاركه على طول بعمللها نسخ واحطها عندي مشان لما يكبر الموضوع يكون عندي ملخص لكل مشاركاتك
    ونضعه للاخوان المتابعين الجدد
    فرجائي لك انك لا تلفتفت لكل مضلل ولكل مندس ....
    متابع بشغف ......

اقتباس المشاركة الأصلية كتبت بواسطة السديري مشاهدة المشاركة
    اخي الفاضل

انت فقط كمل جميلك ولا تهتم لاي شي اخر

فقط اعطنا بما لديك ونحن نحكم من خلال التطبيق النظري والعملي..ولا تلتفت الى النقاد

ولدي طلب اخر ...تجنب الحديث عن ذكر التوراة او الانجيل او الهندوس

فقط ضع اشياء علمية فأنت تعلم ان اشخاص قد يكون لديهم ضعف الوازع الديني وقد يتأثرون بكلام الاديان الاخرى

اعرف انك سوف تكون حذراً لكن للاحتياط احببت ان اذكرك

بالتوفيق ان شاء الله [/U]
    شكرا على التذكير

ولكني ارى الاعتراض حقا للناس وانا ارحب به للغاية ، فأنا لا اكمم الافواه ولا ادعي العلم المطلق ، من حق الناس تعترض وتستفسر والمعدن الجيد بيفرض نفسه .

وكما يقولون الفضل ما شهدت به الاعادي

وحقيقة لا يوجد اعادي هنا فالناس كلهم ناس مهذبين ومحترمين والحمد لله فلا بأس بالاعتراض وان شاء الله نكمل فلا تخشوا فراري لاني باتعلم معاكم ، وانا التزم منهج الشفافية والتوثيق العلمي لما اقول ومصدريته ليس اكثر

الصورة الرمزية abo reem
    abo reem غير متواجد حالياً عضو نشيط

طبعا الكل عاوز يعرف كيف نحكم على كل اقتران وما الذي نعتد به عمليا او لا ، ولكن ستواجهنا مشكلة بسيطة وهي اننا لابد ان نتعلم ذلك بالانجليزية والعملية مش صعبة بس مجرد تعود ، كل اقتران بزاوية معينة له اسم ورمز ، وأيضا كل كوكب له اسم ورمز ، والدائرة الفلكية وهي ما يسمى بال Zodiac مقسمة الى 12 قسم اللي بنسمع عنها وهي الحمل والثور وغيره وهذه ايضا لها اسم ورمز .

فنتفق مع بعض اننا نتعلمها بالانجليزي ومجرد ما نتعلمها هنفهمها والحقيقة ما لقيتش برنامج بيجيبها بالعربي فلو حد عنده بالعربي هيوفر علينا كتير ، اما غير ذلك فبعد ان نضع لكم الرموز والاسماء فلن استخدم العربية في ذلك .

مثلا لما نقول :

Moon Ingress Taurus

هنفهم معناها فورا ان القمر بيدخل بيت الثور
    السلام عليكم
    ياريت شرح تفصيلي لموضوع دخول القمر للابراج السماوية
    وايض دخول زحل الى الابراج
    وهل يوجد علاقة بين دخول زحل برج الاسد والانهيارات المالية الكبرى

الصورة الرمزية خالد احمد الغمراوى
    خالد احمد الغمراوى غير متواجد حالياً عضو المتداول العربي

السلام عليكم كيف اتعلم استخدام الدورات القمربة فى المتاجرة

الصورة الرمزية ابوعبدالله2008
    ابوعبدالله2008 غير متواجد حالياً عضو المتداول العربي

مبروك افتتاح الورشه يادكتر

واصل ياسيدي العلم الذي توصلت اليه . وارجوك لاترد على الجهلاء !!

قال الله تعالى في سورة يونس (قل انظروا ماذا في السماوات والارض وماتغني الايات والنذر عن قوم لايؤمنون )

وقال الله تعالى (ھو الذى جعل الشمس ضیاء والقمر نورا وقدره منازل لتعلموا عدد السنین
    والحساب ما خلق الله ذلك إلا بالحق یفصل الآیات لقوم يعلمون) سورة يونس ايضا .

هذا العلم فقط للعلماء . !!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!

متابعين معك بشغف يابطل .

أخوك / ابوعبدالله
    آخر تعديل بواسطة ابوعبدالله2008 ، 30-01-2012 الساعة 03:28 AM

صفحة 8 من 78 الأولىالأولى ... 2345678910111213141858 ... الأخيرةالأخيرة

1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15 16 17